Семерунь: «Укрзалізниці» бракує фахівців, робітничі посади укомплектовані на 76%

Основною причиною звільнення працівників «Укрзалізниці» є низький рівень заробітної плати. До цього призвели дії керівництва компанії, яке ще на початку 2022 року у зв’язку із військовим станом призупинило виплату переважної більшості премій та доплат, і хоча багато виплат із часом вдалося відновити, рівень достатку українських залізничників залишається вкрай незадовільним, – розповів голова профспілки залізничників і транспортних будівельників України Олексій Семерунь.

Яскравим прикладом свавілля з боку директорату УЗ стало рішення з 1 липня 2024 року в односторонньому порядку зупинити дію пунктів колективних договорів щодо виплати матеріальної допомоги працівникам на оздоровлення, що негативно вплинуло на рівень доходів працівників залізниці.

За словами Семеруня, за останні 2-3 роки чисельність працівників «Укрзалізниці» зменшилася як мінімум на 36 тис. осіб і тенденція скорочення чисельності працівників АТ «Укрзалізниця» зберігається і надалі.

АТ «Укрзалізниця» через війну вже гостро відчуває брак фахівців критично важливих професій для організації перевезень. Критичним показником загальної чисельності співробітників по відношенню до нормативної чисельності є 80% – це та кількість працівників, без допомоги яких залізниця не зможе працювати і забезпечувати безпеку руху повною мірою.

Основні робітничі посади, за нашими даними, наразі укомплектовані приблизно на 76%. До них належать колійники, зв’язківці, локомотивники, енергетики, обхідники вагонів, руховики тощо, – каже Семерунь.

Якщо говорити про наповненість вакансій загалом по АТ «Укрзалізниця», то у 2023 році вона становила близько 85%. Це спричиняє зростання напруженості праці наявного персоналу та в подальшому може призвести до порушення технології ремонту та технічного обслуговування рухомого складу, і, як наслідок, загрожує безпеці руху, що неприпустимо.

Відповідаючи на питання – Як змінити сумний стан справ в «Укрзалізниці» профспілковий лідер зазначив:  “Відповідь – на поверхні: конкурентна заробітна плата. По-друге, це всі ті соціальні пільги і гарантії, які передбачені Галузевою угодою і колективними договорами, і які УЗ зараз значно звузила. Неможливо вибудовувати імідж соціально відповідального роботодавця і водночас зводити усі соціальні гарантії до передбаченого законодавством мінімуму, до того ж, додатково обмеженого в умовах воєнного стану, особливо для працівників критичної інфраструктури”.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

2024-10-21