Telegram вперше став прибутковим через три роки після запуску монетизації. На це вплинув розвиток платних підписок та внутрішньої валюти, повідомив засновник месенджера Павло Дуров. За його словами, виторг сервісу збільшився втричі і перевищив $1 млрд. У компанії понад $500 млн резервів, не рахуючи криптоактиви, зазначив підприємець. Цю новину прокоментував і Ілон Маск: «відмінна робота», написав американський бізнесмен у своїй соцмережі X. Наскільки ефективною виявилася стратегія Telegram в останні роки?
Стиль Павла Дурова — це послідовність та увага до потреб аудиторії. Це зміцнило довіру користувачів. Ілон Маск навпаки часто діє різко та непередбачено, що, з одного боку, створює ажіотаж, а з іншого, іноді підриває стабільність та лояльність аудиторії. Що стосується Telegram, то цей майданчик досяг прибутковості завдяки стратегії монетизації, яка включає три основні напрямки.
По-перше, Telegram Premium: у червні 2022 року Дуров запровадив платну передплату, яка надає користувачам додаткові функції. Другий напрямок – це рекламна платформа. Telegram запустив ненав’язливу рекламну систему, вбудовану у канали. Головна відмінність від конкурентів у цьому, що реклама не таргетується з урахуванням особистих даних, це посилило довіру аудиторії. І третій напрямок – це внутрішня валюта Telegram Stars. У 2024 році було впроваджено систему, яка дозволяє користувачам підтримувати авторів контенту. Ця ініціатива поки що експериментальна, але вже зміцнює екосистему.
Які перспективи криптовалюти від Telegram
Крім того, Дуров оголосив про плани глибокої інтеграції блокчейна TON в екосистему Telegram: користувачі зможуть токенізувати свої стікери та емодзі та отримувати доходи від продажу цифрових товарів через міні-додаток. Якщо ця ініціатива буде успішно реалізована, то Telegram може стати однією з найприбутковіших незалежних платформ».
Торік, за даними Financial Times, виторг Telegram перевищив $340 млн, проте компанія пішла в мінус на $173 млн після сплати податків. Павло Дуров оголосив про запуск платної підписки у месенджері 2,5 роки тому. Інтерес користувачів до такої опції викликаний не лише додатковими функціями, а й преміальністю.
Для тих, хто дуже активно користується Telegram, це зручні штуки: приховування телефону, неможливість додавати в групи, неможливість писати, особливо коли спаму багато стає, більше папок можна додавати. Це дрібниці, які насправді розширюють функціонал. Для користувачів Telegram, пов’язаних із бізнесом чи блогінгом, це must have. Ну, і для молодої аудиторії це свого роду елемент статусності, можливість усілякі стікери зверху над іменем ставити.
Співробітники компаній мають широкі можливості щодо кастомізації. Взагалі, треба сказати, що тренд на кастомізацію прийшов з ігор і в принципі зараз скрізь має місце. Це і наявність власних стікерів, і додаткових фішечок, які виділятимуть в інтернет-просторі. Telegram вже настільки великий і прокачаний, що в деяких місцях може бути трендсеттером. З урахуванням того, що він, на мою думку, зараз єдиний месенджер, який реально розвивається, рухається у бік екосистеми, щоб користувачі могли всередині спілкуватися та купувати товари. Тобто зараз за рахунок їхніх веб-додатків, міні-додатків, Tg-ботів тощо вони роблять так, що людині взагалі не потрібно виходити за межі програми, щоб задовольнити свої інтернет-потреби».
Весною Павло Дуров розповів про плани виходу Telegram на біржу. Попередньо, за його словами, компанію оцінюють у понад $30 млрд.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.