Смілянський: Ідея оподаткувати невеликі посилки не зменшить тиск на валюту, а лише вдарить по чесних покупцях

Гендиректор «Укрпошти» Ігор Смілянський різко розкритикував пропозицію Нацбанку України запровадити оподаткування посилок вартістю до €150, щоб скоротити імпорт «некритичних» товарів і стабілізувати платіжний баланс. 

У своєму Telegram-каналі він зазначив, що подібні заходи не вплинуть на відтік валюти, оскільки попит на іноземні товари все одно буде задоволено — або через інтернет-замовлення, або через великі торговельні мережі.

«Якщо в країні є попит на 100 комп’ютерних мишок із Китаю, то валюта все одно піде виробнику, незалежно від того, хто їх купує — через посилки чи оптово», — підкреслив Смілянський.

Основні тези:

  • Причина критики: На думку керівника «Укрпошти», ініціатива не матиме економічного ефекту, оскільки в Україні не виробляються товари, які могли б замінити імпортні.
  • Вигодонабувачі: За його словами, вигоду від податку отримають великі торговельні мережі, які зможуть продавати ті ж товари дорожче, тоді як користувачі AliExpress чи інших платформ заплатять на 20% більше.
  • Логістика: Вартість доставки невеликих посилок авіаційним транспортом часто перевищує податок, тому оподаткування лише погіршить ситуацію для споживачів.
  • Пропозиція Смілянського: Перш ніж вводити податок, необхідно ліквідувати «сірий імпорт» через ФОПів, що дозволяє обходити сплату ПДВ.
  • Контекст: У ЄС поштові послуги звільнені від ПДВ, тоді як в Україні ним обкладаються навіть марки.

Цитата:

«Я готовий підтримати ПДВ, але лише якщо перекриємо сірий імпорт. Інакше це просто удар по чесних покупцях», — наголосив глава «Укрпошти».

Національний банк запропонував обмежити імпорт некритичних товарів, зокрема через оподаткування електрокарів і посилок до €150. Ідею підтримав голова фінансового комітету ВР Данило Гетманцев, заявивши, що Україна має «припинити пільгування іноземців» і підтримувати власних виробників.

Раніше повідомлялося, що «Укрпошта» оновлює автопарк: до кінця року отримає 160 нових вантажівок MAN та Iveco.

2025-11-04