Адміністрація США оголосила про введення зборів для суден, побудованих у Китаї або належать китайським компаніям, заявивши, що цей захід повинен послабити домінування Китаю в секторі морських перевезень, усунути загрози для американських ланцюжків постачань і підвищити попит на судна, зроблені в США.
Як зазначається в документі, опублікованому на сайті Торгового представництва США, новий захід набуде чинності з 14 жовтня 2025 року і реалізовуватиметься поетапно.
Китайські власники або оператори вантажних суден, що здійснюють рейси до портів США, платитимуть по $50 за тонну чистого регістрового тоннажу судна. У цьому вантажна місткість контейнеровозов може становити від 50 тис. тонн до 220 тис. тонн. Щопівроку розмір збору для цієї категорії підвищуватиметься на $30 за тонну, тобто до середини квітня 2028 року він становитиме $140 за тонну.
Оператори вантажних суден, збудованих у Китаї, з 14 жовтня 2025 року платитимуть по $18 за тонну, а контейнеровози $120 за кожен контейнер. До квітня 2028 року розмір збору для цієї категорії зросте до $33 за тонну, або $250 за кожен контейнер. Для суден, що перевозять автомобілі, збір становитиме $150 за один автомобіль.
Затверджені розміри зборів менші, ніж спочатку планувалося. У лютому адміністрація Дональда Трампа пропонувала стягувати по $1,5 млн з китайського вантажного судна при кожному заході його до якогось американського порту.
Раніше повідомлялося, що Китай припинив закупівлю ЗПГ у США.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.