Святкові витрати українців-2025: на що підуть гроші на Різдво і Новий рік

993

Попри повномасштабну війну, підготовка до зимових свят залишається важливою частиною життя. За опитуванням Deloitte Ukraine, три чверті українців планують робити святкові закупи, що на 10% більше, ніж у 2024 році. 

Також зростає частка тих, хто проводить свята вдома — 68% проти 54% торік. Для більшості процес вибору подарунків залишається радше приємним, ніж стресовим.


Благодійність і допомога фронту — частина святкового бюджету

Значна частина українців включає благодійність у свої святкові витрати:

  • 64% планують пожертвувати частину святкового бюджету;
  • 49% готові віддати на це половину святкових коштів;
  • 8 з 10 роблять внески на допомогу військовим.

Найактивніше підтримують армію представники покоління бейбі-бумерів — 91% людей, народжених у 1947–1961 роках, жертвують на потреби ЗСУ.


Скільки українці витратять на свята

Четвертий рік поспіль українці не збільшують витрати на новорічні закупи:

  • 46% готові витратити на свята не більше чверті місячного доходу;
  • 54% планують вкластися у 1000–5000 грн.

Подарунки здебільшого купують для найближчих — 88% покупок спрямовані на родину. Серед молоді 18–27 років майже половина (49%) купує подарунки і для себе.


Коли й де купують подарунки

Попри традиційну грудневу активність, все більше українців починають покупки вже з листопада.

Де купують найчастіше:

  • 43% — у великих та середніх магазинах;
  • 27% — онлайн.

Товари, які найкраще продаються у свята:

  • харчові продукти
  • алкоголь
  • дитячі іграшки
  • одяг
  • косметика
  • товари для дому

У цифровому сегменті найпопулярніші категорії — краса та здоров’я, а також електроніка.

Лише 10% українців хотіли б отримувати допомогу від ШІ-асистентів під час онлайн-замовлень — більшість все ще обирає подарунки вручну.


Тенденції сезону: що показує дослідження

За висновками Deloitte, поведінка споживачів змінюється: українці купують раніше, витрачають обережніше й обирають подарунки, які мають особисту цінність. Дослідження також демонструє важливий соціальний тренд — збереження традицій і підтримки одне одного навіть у час війни.