Укрзалізниця готується до мільярдних збитків

Чистий збиток Укрзалізниці без підтримки Кабміну за підсумками 2024 року становитиме 1,5−2,5 млрд грн. При цьому 2023 рік УЗ закінчила з 4,9 млрд грн прибутку. Про це повідомляє Forbes-Україна з посиланням інформацію на сайті Ірландської фондової біржі. 

Серед ключових причин зростання збитків — різке падіння перевезень ключових вантажів: зерно (-24%), залізна руда (-12%), вугілля (-17%) у другій половині 2024 року порівняно з першим півріччям. Загалом вантажообіг півріччя до півріччя знизиться приблизно на 8%.

Натомість витрати УЗ зросли через підвищення вартості електроенергії на 166%, дизеля — на 110%, запчастин — до 217%.

Укрзалізниця у зв’язку з цим не може виконати свої зобов’язання по кредитам та просить кредиторів проголосувати за перегляд умов погашення двох серій облігацій: на $594,9 млн під 8,25% із терміном погашення у 2026 році та на $300 млн під 7,875% із терміном погашення в 2028-му.

За підсумками 2022 року Укрзалізниця отримала майже 10 млрд грн збитків.

Варто зазначити, що фінансовий план УЗ на 2024 рік передбачав збитки у 12,6 млрд грн і збитки у 1,5 – 2,5 млрд. грн. можуть вважатися непоганим результатом.

Як повідомлялося, з 1 лютого 2025 року УЗ хоче підвищити вартість перевезень для всіх класів вантажів. Очікується, що тариф на вантажні перевезення зросте на 37%.

Також повідомлялося, що 11 грудня Нацполіція провела обшуки в Укрзалізниці, вони були пов’язані з поборами з провідників на міжнародних рейсах. Пізніше в УЗ підтвердили цю інформацію, заявивши, що заручниками схеми зі збору «тіньової каси УЗ» стали десятки людей. Наразі відомо про оголошення підозри 10 учасником системи поборів.

2024-12-26