Укрзалізниця готується до мільярдних збитків

Чистий збиток Укрзалізниці без підтримки Кабміну за підсумками 2024 року становитиме 1,5−2,5 млрд грн. При цьому 2023 рік УЗ закінчила з 4,9 млрд грн прибутку. Про це повідомляє Forbes-Україна з посиланням інформацію на сайті Ірландської фондової біржі. 

Серед ключових причин зростання збитків — різке падіння перевезень ключових вантажів: зерно (-24%), залізна руда (-12%), вугілля (-17%) у другій половині 2024 року порівняно з першим півріччям. Загалом вантажообіг півріччя до півріччя знизиться приблизно на 8%.

Натомість витрати УЗ зросли через підвищення вартості електроенергії на 166%, дизеля — на 110%, запчастин — до 217%.

Укрзалізниця у зв’язку з цим не може виконати свої зобов’язання по кредитам та просить кредиторів проголосувати за перегляд умов погашення двох серій облігацій: на $594,9 млн під 8,25% із терміном погашення у 2026 році та на $300 млн під 7,875% із терміном погашення в 2028-му.

За підсумками 2022 року Укрзалізниця отримала майже 10 млрд грн збитків.

Варто зазначити, що фінансовий план УЗ на 2024 рік передбачав збитки у 12,6 млрд грн і збитки у 1,5 – 2,5 млрд. грн. можуть вважатися непоганим результатом.

Як повідомлялося, з 1 лютого 2025 року УЗ хоче підвищити вартість перевезень для всіх класів вантажів. Очікується, що тариф на вантажні перевезення зросте на 37%.

Також повідомлялося, що 11 грудня Нацполіція провела обшуки в Укрзалізниці, вони були пов’язані з поборами з провідників на міжнародних рейсах. Пізніше в УЗ підтвердили цю інформацію, заявивши, що заручниками схеми зі збору «тіньової каси УЗ» стали десятки людей. Наразі відомо про оголошення підозри 10 учасником системи поборів.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

2024-12-26