Країнам НАТО «виявилося непросто» притягти когось до відповідальності за пошкодження підводних кабелів у Балтійському морі, пише The Wall Street Journal (WSJ). Останній значний інцидент стався в грудні 2024 року — був затриманий танкер Eagle S, який запідозрили у пошкодженні мережевого кабелю Estlink 2 у Фінській затоці.
Але правоохоронці не зуміли зібрати достатньо доказів того, що ця була диверсія, і 2 березня судно звільнили. За даними газети, троє членів екіпажу все ще перебувають під слідством і мають залишатися у Фінляндії.
WSJ зазначає, що за останні півтора роки на Балтиці сталося чотири великі інциденти з пошкодженням кабелів. Стверджується, що у всіх їх брали участь судна, які курсували між російськими портами чи перевозили російські вантажі. Однак, як уточнює видання, довести саботаж складно: для цього потрібні суттєві докази чи свідчення, що підтверджують висновки слідства.
Щоб видати ордер на арешт або порушити справу, прокурори повинні надати докази навмисного правопорушення, а не випадкового та непоміченого скидання якоря. У ситуації з Eagle S, наприклад, капітан судна заявив поліції, що це було нещасним випадком.
Про пошкодження електрокабелю Estlink 2 стало відомо наприкінці грудня 2024 року. Кабель з’єднує Естонію та Фінляндію. За версією фінської сторони танкер Eagle S під прапором Островів Кука пошкодив кабель якорем. Фінський оператор електромереж просив заарештувати судно.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.