WSJ: країни НАТО не знайшли доказів диверсій у Балтійському морі

Країнам НАТО «виявилося непросто» притягти когось до відповідальності за пошкодження підводних кабелів у Балтійському морі, пише The Wall Street Journal (WSJ). Останній значний інцидент стався в грудні 2024 року — був затриманий танкер Eagle S, який запідозрили у пошкодженні мережевого кабелю Estlink 2 у Фінській затоці. 

Але правоохоронці не зуміли зібрати достатньо доказів того, що ця була диверсія, і 2 березня судно звільнили. За даними газети, троє членів екіпажу все ще перебувають під слідством і мають залишатися у Фінляндії.

WSJ зазначає, що за останні півтора роки на Балтиці сталося чотири великі інциденти з пошкодженням кабелів. Стверджується, що у всіх їх брали участь судна, які курсували між російськими портами чи перевозили російські вантажі. Однак, як уточнює видання, довести саботаж складно: для цього потрібні суттєві докази чи свідчення, що підтверджують висновки слідства.

Щоб видати ордер на арешт або порушити справу, прокурори повинні надати докази навмисного правопорушення, а не випадкового та непоміченого скидання якоря. У ситуації з Eagle S, наприклад, капітан судна заявив поліції, що це було нещасним випадком.

Про пошкодження електрокабелю Estlink 2 стало відомо наприкінці грудня 2024 року. Кабель з’єднує Естонію та Фінляндію. За версією фінської сторони танкер Eagle S під прапором Островів Кука пошкодив кабель якорем. Фінський оператор електромереж просив заарештувати судно.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

2025-03-09