Xiaomi готує екстрені заходи. Як інцидент із електрокаром SU7 позначився на компанії?

Бестселер на ринку китайських електромобілів переживає кризу довіри покупців після смертельної аварії через автопілот. Мова про спортивний автомобіль SU7 від компанії Xiaomi.

Як пише Reuters, кількість нових замовлень у квітні скоротилася у півтора рази. Модель стартувала в КНР у 2024 році та одразу викликала ажіотаж: за добу розкупили близько 90 тис. електромобілі. До грудня Xiaomi обігнала у продажах Tesla. Тепер позиції бренду під загрозою.

У гендиректора Xiaomi Лей Цзюна квітень став “найважчим місяцем з моменту заснування компанії”, ділився він у соцмережах. 1-го числа на дорозі в провінції Аньхой водій, що сидів за кермом електрокара SU7, на швидкості 120 км/год врізався в бетонні огорожі. Троє людей загинули. Пізніше з’ясувалося, що на момент інциденту в машині діяла система автономного керування, але з невідомих причин вона спрацювала некоректно.

Статус “автомобіля мрії”, який ще недавно конкурував з Tesla та Porsche, похитнувся. А замовлення після березневих рекордів обвалилися на 55%. У цій ситуації ефективна та відпрацьована рекламна стратегія зіграла проти Xiaomi. У запропонованому компанією посекундному описі того, як відбувалася аварія, йдеться про те, що автопілот досить пізно зреагував на швидкості 120 км/год. Можна сказати, що ДТП зі смертельними наслідками стало результатом неправильної рекламної політики. Люди, так би мовити, захотіли отримати якусь мрію, але “автопілот” – це модне слово, це продукт, який тільки розвивається і в якихось критичних моментах він поступається.

У квітні Xiaomi зіткнулася ще з одним скандалом. Клієнтам, які замовили «заряджену» версію SU7 Ultra, пропонували майже $6 тис. встановити кришку капота із вуглецевого волокна з вентиляційними отворами. Це мало поліпшити аеродинаміку гіперседана. Насправді повітроводів там не було, а всі заяви виробника виявилися маркетинговим прийомом. Компанії довелося це визнати, а власники авто вимагали повернути гроші. Як вважає керівник з розвитку бізнесу корпоративних продажів компанії Geely Motors Олексій Вінер, повернути розташування аудиторії тепер можна лише дуже якісною новинкою:

В наявності провал у зв’язку з цією аварією. І вони просто вирішили зробити хід конем: щоб люди забули цю історію, треба випустити новинку, яка залетить споживачеві. Свого часу вау-ефект став можливим завдяки пропозиції придбати за зрозумілі гроші автомобіль потужністю 1,5 тис. кінських сил. За рахунок чого такого ж результату можна досягти зараз не дуже зрозуміло.

Очікується, що Xiaomi найближчим часом офіційно представить свій перший кросовер, який анонсували ще 2023 року. При цьому спочатку новинка мала дебютувати у червні чи липні, але компанія екстрено змінила плани, пишуть профільні ЗМІ.  У КНР дуже сильна сила бренду Xiaomi. Мені довелося цією машиною поїздити до Китаю. І коли я зупинився у невеликому місті, до неї підходили всі перехожі, розглядали електрокар, просили сфотографуватися разом із ним і заглянути до салону. Після цієї презентації буде видно, чи повернувся інтерес.

Як визнають китайські аналітики, досі Xiaomi ніколи не було проблем із просуванням своєї продукції, але це стосувалося смартфонів.

Імовірно, IT-гігант не врахував, що у випадку з автомобілями клієнти завжди будуть пред’являти вищі вимоги до бренду. Тепер за ним доглядатимуть китайські регулятори, які різко посилили контроль за тим, як компанії просувають своїм системи автономного управління.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

2025-05-21