Президент США Дональд Трамп ввів 25-відсоткові мита на всі автомобілі, вироблені за межами США. Для німецької автоіндустрії, яка і без того переживає кризу, це болісний удар: 2024 року до Сполучених Штатів було експортовано 450 тисяч німецьких автомобілів — більше, ніж до будь-якої іншої країни.
“Через нові мита в Європі можуть впасти ціни на автомобілі, тому що на ринку з’явиться надлишок машин”, – прогнозує економіст Фрідріх Хайнеман з інституту ZEW в Мангеймі.
Однак автовиробникам радіти нема чого — їм доведеться продавати машини з меншим прибутком або зовсім скорочувати виробництво. Це означає ризик втрати робочих місць та падіння економічного зростання.
«Автомобілі – головний експортний товар Німеччини. Нові мита – це серйозне навантаження на економіку. Якщо торгова війна загостриться, збитки будуть ще більшими», — каже президент інституту Ifo Клеменс Фуест.
У відповідь ЄС, на думку Хайнемана, має діяти обережно: “Краще завдавати точкових ударів, ніж розв’язувати широкомасштабну ескалацію”.
Аналітик Маттіас Шмідт радить автоконцернам посилити свою присутність у США, щоб зменшити залежність від нестабільної торгової політики Трампа. Він наводить приклад Volkswagen, який будує завод для нової марки Scout в США.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.