Електричний автомобіль. З якими несправностями водії звертаються в сервісний центр?

Згідно з рішенням Європейського парламенту, з 2035 року випускатимуться лише автомобілі з нульовим рівнем викидів. Таким чином, електромобільність є ознакою часу – також у автомобільних майстернях, де з’являються перші електромобілі. Які найпоширеніші несправності пов’язані з їх ремонтом, чи потрібно щоразу міняти компоненти та на що варто звернути увагу при експлуатації автомобілів з нульовим рівнем викидів? 

В європейських країнах, включаючи Україну, доступні для продажу більше 100 моделей електромобілів, і з кожним роком пропозиція постійно зростає. Ремонт таких автомобілів вимагає використання спеціалізованого обладнання. Окрім комп’ютерів із відповідним програмним забезпеченням, майстерні з обслуговування електромобілів повинні мати обладнання для діагностики транспортних засобів. Для нормального функціонування сервісу також необхідна поставка різних типів зарядних пристроїв.

Ремонт електромобілів проводять на спеціалізованих СТО, які мають діагностичне обладнання – системні тестери KTS 560 та мотор тестери FSA 500. Використовуючи його можна підключитися до автомобіля онлайн безпосередньо від дилера.

Ремонт електромобілів. Найпоширеніші проблеми

Електромобіль, якщо його використовувати правильно, не вимагає багато ремонту. Установки в електрокарах дуже сприйнятливі до будь-якої вологи, що згодом може призвести до різних несправностей. З часом і підвищенням обізнаності водіїв, проблеми такого типу стають все рідше і рідше.

Завдяки тому, що в електрокарах є система рекуперації енергії і найчастіше використовується гальмування двигуном, знос гальм і всієї системи незначний. Служить в 3-4 рази довше в порівнянні з автомобілями з двигуном внутрішнього згоряння. Однією з найпоширеніших несправностей електромобілів, як і у випадку з автомобілями внутрішнього згоряння, є проблеми, пов’язані з підвіскою автомобіля.

Крім планових перевірок і оглядів, водії зазвичай приїжджають в сервіс для виконання послуг, пов’язаних з ремонтом механіки, наприклад, підвіски. Більш серйозні несправності в електрокарах виникають досить рідко. Не завжди потрібно замінювати акумулятор або інші компоненти. Тривалість їх життя оцінюється в 10-15 років.

Основна проблема, яка виникає в контексті електрокарів, як і раніше стосується мережевої інфраструктури. На щастя, кількість автозарядних станцій в Україні постійно збільшується, навіть не дивлячись на війну.

Термін проведення технічного обслуговування електромобілів

Фахівці рекомендують перевіряти стан електромобіля перед кожною поїздкою та приділяти особливу увагу стану:

  •  автомобіля в цілому, кузова та номерних знаків;
  •  електроустаткування та освітлення;
  •  кермовий та гальмівний систем;
  •  датчиків;
  •  шин.

Планове технічне обслуговування проводиться з метою утримання електромобіля у справному стані, збільшення термінів експлуатації транспорту. У процесі планового ТО спеціалісти автосервісів виконують такі роботи:

  •  проводять зовнішній огляд ТЗ;
  •  перевіряють системи сигналізації та освітлення;
  •  перевіряють систему управління та гальмівну систему;
  •  виконують регулювання гальмівної системи з доливом або заміною масла;
  •  змащують деталі та вузли електромобіля;
  •  заряджають АКБ або виконують заміну акумулятора;
  • підтягують контактні з’єднання двигуна;
  •  регулюють величину розриву контактів;
  •  видаляють з поверхні кабелів сліди робочого процесу та нагар;
  •  видаляють бруд та пил у внутрішній частині.

Частота проведення ТО залежить від умов експлуатації електрокара та швидкості зносу деталей. Фахівці рекомендують проводити ТО електрокарів щонайменше раз на рік, хоча в деяких випадках техобслуговування рекомендовано проводити раз на півроку.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

2023-04-16