За підсумками першого півріччя 2023-го року «Укрзалізниця» спрацювала з прибутком у 4,8 млрд грн, – розповів в інтерв’ю Forbes голова компанії Євген Лященко в кулуарах Київського міжнародного економічного форуму (КМЕФ).
Лященко акцентував увагу на тому, що у 2022 році УЗ отримала чисті збитки у розмірі 11 млрд.
Голова УЗ розповів, що досягти такого нарного результату компанії вдалося за рахунок того, що:
- 70% закупівель проводять напряму у виробників,
- покращено ефективність витрат, та стабілізовано обсяги перевезень.
“За підсумками дев’яти місяців 2023-го обсяг вантажних перевезень скоротився на 9,2% – до 107 млн тонн. Але у нас змінилася структура перевезень. Значно зріс обсяг внутрішніх перевезень – до 60% за підсумками січня–вересня. При цьому більше третини – це перевезення позакласних вантажів, які для нас збиткові. І це проблема”, – додав Лященко.
Читайте також: Лященко: Середня зарплата на Укрзалізниці 14,5 тисіяч, підприємству бракує 30% персоналу
Лященко також поскаржився на те, що Уряд досі не дозволив продавати металобрухт поза системою Prozorro. Завдяки реалізації металобрухту на експорт в УЗ планували отримати дохід у 2023 році 308 млн грн, а у 2024-му – 887 млн грн.
Голова УЗ також розповів, що через війну потяги до польських міст користуються шаленим попитом серед українців. За дев’ять місяців 2023-го прибуток компанії від цього напряму склав близько 800 млн грн. Але в цілому, пасажирські перевезення все ще збиткові – до кінця року УЗ очікує приблизно мінус 15 млрд грн.
«Рік «Укрзалізниця» закінчить прибутковою компанією», – запевнив Євген Лященко.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.