АТ «Укрзалізниця» перебуває у критичному стані через хронічне недофінансування останніх 20 років. Зношеність інфраструктури, локомотивного та вагонного парку вимагає негайних змін, але рішення щодо підвищення тарифів на вантажні перевезення ухвалює держава, а не сама УЗ, – заявив Валерій Ткачов, заступник директора департаменту технології перевезень та комерційної роботи АТ «Укрзалізниця», під час засідання Антикризового штабу стійкості економіки в умовах воєнного стану, пише RAIL.insider.
За словами Ткачова, зараз із 23 тисяч кілометрів магістральних колій – майже 10 тисяч потребують термінового ремонту, адже вони з простроченими ремонтами. Крім того, критичний рівень зносу мають вагонний і локомотивний парки:
- Вагонний парк зношений на 80%;
- Локомотивний парк – на 95%.
“Середня заробітна плата залізничників значно нижча, ніж по Україні. В такому стані Укрзалізниця перебуває через хронічне недофінансування останніх 20 років”, – наголосив Ткачов.
Ткачов пояснив, що тарифи на вантажні перевезення в Україні встановлює не Укрзалізниця, а держава. Тож це питання має вирішуватися тільки комплексно, з урахуванням економічних наслідків для окремих галузей і економіки в цілому.
“На сьогодні тарифи на вантажні перевезення – це державно регульований тариф. Його встановлює профільне міністерство, після узгодження з Міністерством фінансів та Мінекономіки”, – зазначив представник УЗ.
- Читайте також: За три роки “Укрзалізниця” лише двічі підвищувала зарплату. Це вдвічі менше ніж офіційна інфляція
За його словами, Укрзалізниця при підготовці тарифних ініціатив надає чіткі економічні розрахунки, зокрема витратну частину, загальний рівень собівартості перевезень та аналіз впливу на окремі галузі.
“Ми всі розрахунки показали нашому регулятору – профільному міністерству, і тепер чекаємо на рішення: чи будуть наші пропозиції щодо підвищення тарифу підтримані, чи ні”, – зазначив представник “Укрзалізниці”.
За словами Ткачова, тарифи на вантажні перевезення необхідно підняти. Адже протягом багатьох років вони відставали від реального зростання витрат на паливо, електроенергію та інші ключові ресурси, що використовує залізниця. Також Укрзалізниця несе додаткове суспільне навантаження, що вимагає додаткових витрат: перевезення пільгових категорій населення, релокація підприємств тощо.
- Читайте також: Металургійні заводи України можуть зупинитися через підвищення тарифів “Укрзалізниці”
“Крім цього, 175 тисяч працівників Укрзалізниці мають отримувати ринкову зарплату і утримувати свої родини. Тому ми просимо підходити до питання тарифів дуже виважено. Адже УЗ – це кровоносна система нашої економіки. Ми хочемо знайти компроміс, який дозволить розвиватися і транспортній галузі, і всім іншим секторам економіки”, – підсумував Ткачов.
У профспілці залізничників і транспортних будівельників України підтримують ініціативу Укрзалізниці підвищити тариф на залізничні вантажні перевезення. Наразі заробітна плата залізничників нижча за ринкову і становить 19 815 грн. Тому доцільно було б спрямувати частину доходу від підвищення тарифу саме на потреби залізничників, вважають у профспілці.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.