Макс Ферстаппен здобув незвично важку перемогу на Гран-прі Емілії-Романьї

formula

Всупереч складностям, які переслідували команду Red Bull з п’ятниці, чинному чемпіону світу Максу Ферстаппену вдалося перемогти на сьомому етапі сезону «Формули-1» – Гран-прі Емілії-Романьї. Голландець виграв п’яту гонку цього року і зміцнив перевагу в особистому заліку чемпіонату. Другим до фінішу прибув Ландо Норріс із McLaren, третє місце посів Шарль Леклер із Ferrari.

Усього за добу Макс Ферстаппен виграв одразу дві гоночні події. Рано-вранці в неділю голландський пілот проїхав свій етап 24-годинного заїзду в автосимуляторі. За кілька годин він додав до віртуальної перемоги реальну. Але таких тривожних Гран-прі у триразового чемпіона було не так уже й багато.

Через два тижні після не надто успішних перегонів у Майамі у Red Bull почалися нові проблеми. На п’ятничних тренуваннях машини австрійської команди виглядали слабко. Їм фатально не вистачало швидкості.

Після суботньої кваліфікації Ферстаппен був надзвичайно багатослівним. Він раптово заявив, що задовольнявся б потраплянням до першої п’ятірки на стартових ґратах. Проте голландець забезпечив собі pole-position. Сталося це восьмий раз поспіль (повторення рекорду, 35 років тому встановленого Айртоном Сінної).

Однак незворушність чемпіона кудись поділася. У кваліфікації він лише ледве потіснив суперників. Обидва McLaren відстали від Макса менше ніж на десяту частку секунди. Ferrari були подалі, але у боротьбі за поул теж брали участь. А ось напарник Ферстаппена — мексиканець Серхіо Перес — зрізався у другому сегменті та не потрапив навіть у десятку. Red Bull кинули рукавичку.

У гонці Ферстаппен добре стартував і зміг зберегти першу позицію, Норріс та Леклер залишилися позаду

А це було дуже важливо, адже «Імола» — з тих автодромів, де обгони трапляються рідко. Далі відрив лідера лише наростав. Боротьби у верхніх ешелонах гонці не вистачало — машини їхали кортежем.

Найбільше строю загрожували регулярні атаки другого пілота McLaren Оскара Піастрі на Карлоса Сайнса з Ferrari. Але вони були безуспішними, і боротьба перейшла у стратегічну площину.

Читайте також: Макс Ферстаппен повторил 35-летний рекорд Айртона Сенны по самой длинной серии поулов в истории Формулы-1

Після піт-стопів відрив Ферстаппена від другого місця “вийшов на плато” – він впевнено тримав Норріса на відстані 6,5-7 секунд. А пілот McLaren почав нервувати, скаржитися на відсутність темпу і навіть опинився в боротьбі з Леклером, який переслідував його.

Але все круто змінилося під час останніх десяти кіл. Паніка почала долати вже Ферстаппена, тому що Норріс почав стрімко скорочувати відставання. У лідера “втомилася” гума і почала підсідати батарея. За п’ять кіл до фінішу відрив скукожився до півтори секунди. Але протистояння, що тривало до фінального кола, все ж таки завершилося на користь голландця.

Ферстаппен переміг, привіз Норрісу на фініші лише 0,7 секунди, багато в чому завдяки бездоганній їзді на заключному відрізку.

Третім фінішував Леклер. У п’ятірку також потрапили Піастрі та Сайнс.

“Ще кілька кіл, і я дістав би Ферстаппена”, – сказав після гонки Норріс. Він був розчарований. І, швидше за все, він мав рацію. Не вистачило йому трохи.

Такі – майже без запасу – виграші Red Bull справді додають сезону хоч якусь подобу інтриги. А успіхи McLaren після оновлення машини натякають якщо не на боротьбу за першість, то хоча б на зміну головного антагоніста австрійської команди.

Вже наступного тижня пройде Гран-прі Монако. В останні роки там постійно перемагали гонщики Red Bull. Однак можна згадати холодне ставлення і команди, і персонально Макса Ферстаппена до міських трас. Завдяки перемозі цієї неділі Ферстаппен відірвався від переслідувачів в особистому заліку. Загалом у поточному сезоні він виграв п’ять перегонів із семи та набрав 161 очко. На друге місце за підсумками етапу вийшов Леклер (113), на третє опустився Перес (107). Неподалік трійки йдуть Норріс (101) і Сайнс (93).

У таблиці Кубка конструкторів становище колишнє: Red Bull йде попереду з 268 очками, Ferrari посідає друге місце (212), McLaren – третє (154).

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

2024-05-20