Соцмережі наповнили повідомлення українців про крадіжки грошей із їхніх карток у Приватбанку. Кошти зникають як із дебетових карт, так і з кредитних лімітів, найчастіше не одним переказом, а пачкою невеликих транзакцій – по 500-600 грн. Але у сумі зникають великі суми. Люди в TikTok зазначають, що одержувачем їхніх грошей у банківському звіті вказується американська компанія UPS, що спеціалізується на експрес-доставці та логістиці.
Аналогічні скарги про зникнення грошей з рахунків люди залишають на профільних фінансових сайтах. Інформація про несанкціоновані перекази на користь UPS виникала ще в середині жовтня. Наприклад, клієнт Привату під ніком Zmejuchka88 повідомила, що у неї за три транзакції на користь цієї компанії було знято 20 тис. грн., хоча вона сама не підтверджувала такі оплати. Вона навіть зазначила опис до рахунку, який побачила у банківській виписці — ups*internetshipwaybit,55.
Але на цьому історія не закінчилася і вчора клієнт Приватбанку з ніком Polyaole повідомив про
«несанкціонованій оплаті на будь-які LLC у Штатах, без підтвердження, з перевищенням встановленого ліміту на інтернет платежі».
Тему перевищення свого ліміту на розрахунки в інтернеті порушив і клієнт із ніком dimitrio, який розповів, що встановив ліміт на оплати в інтернеті на рівні 6700 грн на добу, але фактично сайт викрав із його рахунку 11877 грн.
На що менеджер Приватбанку, відповідаючи на цю конкретну скаргу, повідомив, що фінустанова застосовує ліміт не до всіх оплат у Мережі, а лише до підозрілих.
Ліміт на оплату в Інтернеті використовується при оплаті на ризикових сайтах. У разі якщо оплата проходить не на ризиковому сайті, цей ліміт не буде задіяний», – йдеться в офіційній відповіді Приватбанку цьому постраждалому.
- Читайте також: Глава НБУ заявив про незаконність криптовалют в Україні, а Приватбанк повідомив про їхню «тимчасову заборону»
Що здивувало багатьох користувачів, оскільки вони були впевнені, що інтернет-ліміти, які встановлюють самі українці (власники рахунків), діють на всі інтернет-платежі. Цей захід вважають загороджувальним, вважаючи, що він може допомогти у боротьбі з шахраями, що не так, як ми бачимо.
Також у відповідях менеджерів Привату зазначається, що крадіжка з рахунків спричинена крадіжкою даних про картки людей.
«Нам дуже прикро, що виникла така ситуація. Оплата в інтернеті можлива за умови володіння даними картки, як СVV код та термін дії разом із номером картки. Цю інформацію шахраї могли отримати не лише з необережності, а й більш витонченими методами (наприклад, камери спостереження на касах магазину та недобросовісні охоронці, ненадійні сайти тощо). За зверненням на підтримку банку можуть бути сформовані запити на оскарження операцій у міжнародній платіжній системі», — йдеться в одному з них.
За правилами, міжнародних платіжних систем VISA та MasterCard банк має 120 днів на розслідування та повернення коштів постраждалим, що банк також говорить клієнтам. Це крайній термін, але краще людям розраховувати саме на нього.
У самому банку поки що розбираються з кількістю скарг, що зростає, на крадіжку грошей, але поки не називають причин виникнення проблеми і називає потік цих скарг «кампанією проти банку».
«Ситуацію бачимо. Це негативна кампанія проти банку. З кожної нагоди ведемо детальне розслідування», — сказав прес-секретар Приватбанку Олег Серга.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.