Вагоноремонтні підприємства АТ “Укрзалізниця” очікують, що за підсумками 2025 року понесуть збитки у розмірі близько 600 мільйонів гривень. Основними причинами такого результату стали падіння обсягів залізничних перевезень та профіцит вантажних вагонів на ринку.
За словами директора напряму “Ремонт і виробництво” Євгена Шрамка, нині нові вагони майже не будуються, оскільки попит на них різко впав. Перевезення в Україні скоротилися на 40%, а використання вагонів “Укрзалізниці” знизилося ще більше – на 58%. Через це обсяги ремонтів зменшилися більш ніж удвічі, що напряму вплинуло на фінансові показники підприємств.
У компанії наголошують, що близько 70% собівартості ремонтів становлять витрати на персонал, тому збереження колективів потребує додаткових рішень. Для цього “Укрзалізниця” планує залучати міжнародних партнерів та грантове фінансування, а також пропонувати бізнесу оренду, державно-приватне партнерство чи перепрофілювання потужностей.
“Ми розглядаємо різні варіанти: оренду, державно-приватне партнерство, перепрофілювання,. І прагнемо, щоб всі вони здійснювалися на конкурентних засадах”, – наголосив Шрамко.
Попри складну ситуацію, у 2026 році планується поступова реорганізація і розвиток локомотиворемонтного напряму, де потужності компанії також залишаються надлишковими.
“Укрзалізниця” вже консолідувала вагонне господарство у єдину філію “УЗ Вагон-Сервіс” для більш ефективного управління. Водночас компанія скорочує адміністративний персонал і шукає можливості реструктуризації боргів, що накопичувалися ще з 2012 року.
Раніше повідомлялося, що профспілка залізничників закликала Раду підтримати законопроєкт про фінансування “Укрзалізниці”.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.