В Україні почали блокувати спам-дзвінки: як повідомити про порушників

smartfon

Мобільні оператори України офіційно розпочали блокування номерів, з яких здійснюють спам-дзвінки. Про це повідомив віцепрем’єр-міністр, міністр цифрової трансформації Михайло Федоров у своєму Telegram-каналі 14 жовтня. 

За його словами, з 2 жовтня набули чинності нові правила, що дозволяють операторам блокувати номери без попереднього рішення суду, якщо вони здійснюють нав’язливі рекламні дзвінки без згоди користувача.

“Спам-дзвінки — це дзвінки рекламного характеру, коли компанія телефонує без попередньої згоди користувача. Тепер кожен українець може звернутися до свого оператора й допомогти заблокувати номер, з якого здійснювали дзвінок”, — зазначив Федоров.

Вже за перші дні після набуття чинності урядової постанови заблоковано тисячі номерів, які здійснювали спам-дзвінки.

Мобільні оператори запустили спеціальні сервіси для скарг на спам:

  • Vodafone: через застосунок My Vodafone або за номерами 111, 0 800 400 111 (в Україні), +38 050 400 111 (у роумінгу);
  • Kyivstar: через Мій Kyivstar або за номерами 466, 0 800 300 466 (в Україні), 105466# (у роумінгу);
  • Lifecell: через Мій Lifecell або за номерами 5433, 0 800 20 5433 (в Україні), +38 063 5433 111 (у роумінгу).

Крім того, українці можуть залишити скаргу на урядову гарячу лінію 1545 або подати звернення онлайн на сайті Національної комісії з електронних комунікацій (НКЕК).

Нагадаємо, влітку президент Володимир Зеленський підписав закон, який гармонізує українське законодавство у сфері електронних комунікацій із нормами ЄС. Це ще один крок до приєднання України до європейської ініціативи «Роумінг як вдома».

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

2025-10-14