Світовий ринок морських перевезень нафти переживає справжній бум. Прибутки операторів великих танкерів сягнули найвищих показників із часів пандемії COVID-19, коли нафта зберігалася просто у морі через обвал попиту.
За даними Bloomberg, добовий прибуток суден, здатних перевозити до 2 мільйонів барелів сирої нафти з Близького Сходу до Китаю, зріс на 40% — до $125 000 на день. Цей показник став рекордним з квітня 2020 року.
Попит зростає попри санкції
Експерти зазначають, що ціни на фрахт зростають через активізацію світового видобутку нафти як усередині ОПЕК+, так і за його межами. Збільшення пропозиції палива стимулює рух танкерів, а отже — прибутки судновласників.
Водночас санкції проти російської нафтогалузі, запроваджені США минулого тижня, змусили частину трейдерів шукати альтернативні маршрути постачання, що підвищило попит на легальні, “чисті” судна — не пов’язані з так званим тіньовим флотом РФ.
- Читайте також: Глава «Совкомфлоту»: 8% танкерів компанії під санкціями США
Санкції проти РФ стимулюють ринок
Санкційна політика Заходу проти російського експорту створила нову економічну реальність у нафтовій логістиці. Обмеження на перевезення “тіньовим флотом” підвищили попит на судна, які офіційно працюють під міжнародними прапорами.
Це своєю чергою розігріло ставки фрахту — трейдери готові платити більше, щоб уникнути ризику потрапляння під вторинні санкції.
ЄС посилює контроль за “тіньовим флотом”
Євросоюз також посилює тиск на російську нафтову логістику. Глава дипломатії ЄС Кая Каллас призначила спеціального посланця, який координуватиме боротьбу з нелегальними перевезеннями, що фінансують війну проти України.
За оцінками аналітиків, ефективне перекриття “тіньових маршрутів” може ще більше підвищити прибутковість легального сегмента ринку, адже кількість доступних суден скоротиться.
Підсумок
Нафтові танкери переживають “золоту епоху” прибутковості. Світові постачання зростають, а санкційний тиск проти Росії лише підштовхує ставки вгору. Якщо тенденція збережеться, 2025 рік може стати найуспішнішим для ринку морських перевезень нафти за останнє десятиліття.






Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.