🚆 Без держфінансування пасажирських перевезень “Укрзалізниця” може зупинитися

ukrzaliznica 3

В проєкті держбюджету-2026 витрати на “Укрзалізницю” залишилися на рівні цього року, однак таких коштів недостатньо для стабільної роботи компанії. Про це заявила перша заступниця голови парламентського комітету з питань транспорту Юлія Сирко. 

Вона нагадала, що у 2024 році підприємство вже отримало 12,5 млрд грн із резервного фонду для покриття збитків у пасажирському сегменті. Подібну практику, за її словами, потрібно закладати системно, а не ситуативно.

«Якщо ми хочемо, щоб залізниця працювала стабільно, необхідно планомірно передбачати фінансування у держбюджеті. Інакше пасажирські перевезення можуть зупинитися, а працівники залишать компанію», — наголосила Сирко.

Нині “Укрзалізниця” перебуває під подвійним навантаженням: із одного боку — необхідність підтримувати соціально доступні тарифи для громадян, з іншого — зростання витрат на інфраструктуру, енергоносії та ремонти в умовах війни.

Експерти відзначають, що без стабільної підтримки держави компанія не зможе покривати збитки від пасажирських перевезень, які традиційно є дотаційними, адже прибуток від вантажних перевезень не перекриває дефіцит.

Таким чином, доля українських пасажирських залізничних перевезень напряму залежить від того, чи буде у бюджеті-2026 закладено достатнє фінансування.

Раніше повідомлялося, що “Укрзалізниця” запускає прямі поїзди з Ужгорода до ЄС новою євроколією: розклад руху.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

2025-09-20