В проєкті держбюджету-2026 витрати на “Укрзалізницю” залишилися на рівні цього року, однак таких коштів недостатньо для стабільної роботи компанії. Про це заявила перша заступниця голови парламентського комітету з питань транспорту Юлія Сирко.
Вона нагадала, що у 2024 році підприємство вже отримало 12,5 млрд грн із резервного фонду для покриття збитків у пасажирському сегменті. Подібну практику, за її словами, потрібно закладати системно, а не ситуативно.
«Якщо ми хочемо, щоб залізниця працювала стабільно, необхідно планомірно передбачати фінансування у держбюджеті. Інакше пасажирські перевезення можуть зупинитися, а працівники залишать компанію», — наголосила Сирко.
Нині “Укрзалізниця” перебуває під подвійним навантаженням: із одного боку — необхідність підтримувати соціально доступні тарифи для громадян, з іншого — зростання витрат на інфраструктуру, енергоносії та ремонти в умовах війни.
Експерти відзначають, що без стабільної підтримки держави компанія не зможе покривати збитки від пасажирських перевезень, які традиційно є дотаційними, адже прибуток від вантажних перевезень не перекриває дефіцит.
Таким чином, доля українських пасажирських залізничних перевезень напряму залежить від того, чи буде у бюджеті-2026 закладено достатнє фінансування.
Раніше повідомлялося, що “Укрзалізниця” запускає прямі поїзди з Ужгорода до ЄС новою євроколією: розклад руху.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.