Гонщик McLaren Оскар Піастрі став переможцем Гран-прі Іспанії та зміцнив своє лідерство у чемпіонаті, другим фінішував його напарник Ландо Норріс. Тобто McLaren знову відзначився дублем і зробив ще один крок до того, щоб перетворити виявлення чемпіона світу у внутрішньокомандну справу помаранчевих. Але зовсім не вони, а Макс Ферстаппен зробив гонку незабутньою. Чотириразовий чемпіон світу наприкінці повівся наче ображена дитина, нарвався на штраф і виявився лише на десятому місці.
Гран-прі Іспанії мав стати, скажімо так, звичайною гонкою. Не нудною до неможливості, звичайно, як, наприклад, Гран-прі Монако, що відбувся тиждень тому, але однією з тих, про які сказати особливо і нічого. Першу лінію стартового поля займали два гонщики McLaren, володарі двох найшвидших машин, Оскар Піастрі та Ландо Норріс. Слідом причаївся Макс Ферстаппен. Коли погасли вогні, лідер Red Bull начебто спробував внести в дійство родзинку, відразу обігнавши Норріса, який знову проспав старт. Але було зрозуміло, що цей епізод ні на що не впливає, що McLaren швидше і Норріс все одно візьме.
Так і сталося, і в результаті Піастрі, Норріс і Ферстаппен після піт-стопів вишикувалися в тому ж порядку, в якому стартували.
Втім, естети з-поміж любителів поговорити про тактику команд явно не нудьгували — її в Барселоні було багато. Хтось, як Ферстаппен, зупинявся раніше за конкурентів (на час це навіть вивело голландця в лідери), хтось тягнув до останнього, хтось шукав той момент, коли піт-стоп принесе найбільший ефект. Але все це не вплинуло б на розподіл місць серед лідерів, якби не Кімі Антонеллі.
У Mercedes італійця за 11 кіл до фінішу щось трапилося із силовою установкою, і він припаркував машину у гравійній пастці. Нічого не страшного. Але Mercedes, що застряг, дав стюардам можливість випустити машину безпеки (реальної необхідності в цьому не було, боси гонки явно хотіли просто знову зібрати пелотон). Причому випустили машину безпеки акуратно, підгадав так, щоб у всіх гонщиків була можливість заїхати на піт-стоп на тому ж колі. Не хотіли нікого образити. Майже всі поїхали за новою гумою. І ось там уже з’ясувалося, що у Ферстаппена скінчилися і м’які покришки, і гума «медіум», а залишився тільки «хард», від якого цього вікенду гонщики кидалися, заявляючи, що на ньому їздити взагалі неможливо.
Це, звичайно, не могло закінчитися для Ферстаппена нічим добрим. Про те, щоб спробувати нав’язати боротьбу Піастрі та Норрісу, він, очевидно, вже й не думав. Він просто хотів залишитись третім.
Але на першому ж розгоні після рестарту його машина почала виляти. Причому на прямій! Тут же скористався Шарль Леклер (Ferrari) і спробував скористатися ще й Джордж Расселл (Mercedes). І як не кричав Ферстаппен у мікрофон: «Хай поверне позицію, він мене штовхнув!» (Не було такого), йому залишалося тільки дивитися, як червона машина йде все далі. Але лиха голландця тільки починалися. З боксів йому наказали пропустити ще й Расселла, бо у боротьбі з ним Ферстаппен порушив правила.
Що! Якого! Та ви там зовсім уже! – обурювався Ферстаппен. «Такі правила»,— відповіли йому. І чемпіон почав пропускати Расселла. Але потім раптом передумав і штовхнув його в бік (тут уже Рассел почав обурюватися). Вийшло якось по-дитячому. Якби примхливий хлопчик забрав у пісочниці лопаточку у свого однолітка, а коли мама наказала її повернути, просто дав тому в око. Ферстаппена все ж таки вмовили, Расселла він пропустив і опустився на п’яте місце.
Але стюарди цей інцидент поза увагою не залишили та виписали голландцю 10 секунд штрафу, що відкинуло його одразу на десяте місце.
Найприкріше для голландця те, що після гонки стюарди пояснили, що він не був зобов’язаний пропускати Расселла, а в Red Bull неправильно витлумачили момент і просто перестрахувалися. Штраф, утім, скасовувати ніхто не став. Загалом погано для Ферстаппена все в Іспанії вийшло.
А ось для Піастрі, навпаки, все склалося чудово. Перемога у Барселоні стала для нього вже п’ятою у сезоні. Тепер на рахунку австралійця 186 балів. У Норріса – 176. Третій Ферстаппен – 137. Схоже, боротьба за титул все більше перетворюється на внутрішньокомандну справу McLaren.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.