Починаючи з травня 2022 року, коли щодо російської авіагалузі було введено санкції, російські авіакомпанії отримали запчастини для літаків на суму не менше 1,2 млрд доларів, йдеться в розслідуванні агентства Reuters, яке проаналізувало дані митниці.
Як приклад у розслідуванні наводиться компанія «Уральські авіалінії», яка імпортувала понад 20 різних запчастин американського виробництва. Серед того, що імпортувалося, уточнює агентство, були як деталі, необхідні для підтримки літаків у льотному стані, так і «звичайніші» предмети — наприклад, кавоварки та сидіння для туалетів.
Судячи з даних митниці, всі ці запчастини потрапляли до Росії через посередників у Таджикистані, ОАЕ, Туреччині, Китаї та Киргизії — жодна з цих країн не підтримала західних санкцій щодо Росії, нагадує Reuters.
В “Уральських авіалініях” відмовилися коментувати, яким чином до них надходять запчастини.
До введення санкцій російські авіакомпанії – “Аерофлот”, “Уральські авіалінії”, S7 та інші – проходили технічне обслуговування в західних компаніях, таких як Lufthansa Technik (Німеччина). Коли після початку війни вони перестали надавати свої послуги, російським авіакомпаніям довелося звернутися до дрібніших постачальників — наприклад, молдавської Air Rock Solutions, пише Reuters. У розслідуванні йдеться, що S7 отримала від Air Rock комплектуючі на суму щонайменше 1,23 млн доларів. У компанії заперечують, що продавали продукцію до Росії.
Більшість вантажів, зазначених у російських митних документах як здійснені молдавською компанією, йшли звивистими маршрутами, через ОАЕ чи Киргизію. Коментувати це у молдавській компанії не стали. S7 та «Аерофлот» також не відповіли на запити агентства.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.