The New York Times: Майже 20% світових нафтових танкерів входять до “тіньового флоту” Росії

Росія створила масштабний “тіньовий флот” нафтових танкерів, який дозволяє обходити західні санкції та продовжувати експорт нафти. За даними The New York Times із посиланням на аналітику S&P Global Market Intelligence, станом на початок 2025 року він налічував близько 940 суден – на 45% більше, ніж роком раніше. Це становить майже 17% від усього світового танкерного флоту. 

Більшість цих суден мають непрозору структуру власності, працюють без міжнародного страхування, часто змінюють прапори й передають фальшиві дані про своє місцезнаходження. Також поширена практика перевантаження нафти в морі, що ускладнює контроль за реальними маршрутами перевезень.

За підрахунками експертів, середній вік “тіньових” суден становить 20 років – значно більше за середній показник у світовому нафтовому флоті (13 років). Екологи попереджають, що експлуатація старих танкерів без страхового покриття створює високі ризики екологічних катастроф.

Деякі з цих суден навіть підозрюються у підводному саботажі, зокрема пошкодженні трубопроводів і кабельних мереж.

Нагадаємо, що у 2022 році Захід запровадив масштабні обмеження на експорт російської нафти. Проте РФ швидко організувала нову логістику, відправляючи сировину здебільшого до Китаю та Індії.

У відповідь на зростання “тіньового флоту” Велика Британія нещодавно запровадила новий пакет санкцій проти суден і компаній, залучених до перевезень російської нафти, а також проти постачальників критичних військових компонентів для Кремля.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

2025-09-23