Росія створила масштабний “тіньовий флот” нафтових танкерів, який дозволяє обходити західні санкції та продовжувати експорт нафти. За даними The New York Times із посиланням на аналітику S&P Global Market Intelligence, станом на початок 2025 року він налічував близько 940 суден – на 45% більше, ніж роком раніше. Це становить майже 17% від усього світового танкерного флоту.
Більшість цих суден мають непрозору структуру власності, працюють без міжнародного страхування, часто змінюють прапори й передають фальшиві дані про своє місцезнаходження. Також поширена практика перевантаження нафти в морі, що ускладнює контроль за реальними маршрутами перевезень.
За підрахунками експертів, середній вік “тіньових” суден становить 20 років – значно більше за середній показник у світовому нафтовому флоті (13 років). Екологи попереджають, що експлуатація старих танкерів без страхового покриття створює високі ризики екологічних катастроф.
Деякі з цих суден навіть підозрюються у підводному саботажі, зокрема пошкодженні трубопроводів і кабельних мереж.
Нагадаємо, що у 2022 році Захід запровадив масштабні обмеження на експорт російської нафти. Проте РФ швидко організувала нову логістику, відправляючи сировину здебільшого до Китаю та Індії.
У відповідь на зростання “тіньового флоту” Велика Британія нещодавно запровадила новий пакет санкцій проти суден і компаній, залучених до перевезень російської нафти, а також проти постачальників критичних військових компонентів для Кремля.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.