Китайські концерни можуть викупити проблемні заводи Volkswagen AG у Німеччині. Йдеться як мінімум про три підприємства німецької групи, стверджують співрозмовники Reuters. За їхніми даними, китайський уряд уважно придивляється до них, а потенційними покупцями можуть виступити компанії Chery Auto та BYD. Купівля заводів у Німеччині дозволить КНР зміцнити свої позиції на європейському ринку та заразом обійти мита на ввезення своїх електрокарів до ЄС. Брюссель запровадив підвищені тарифи у 2024 році на фоні посилення конкуренції з боку китайських виробників. Незадовго до цього німецькі концерни заявили про серйозні економічні труднощі. Зокрема, Volkswagen попереджав, що через зниження продажів може закрити кілька заводів та звільнити близько 120 тис. співробітників.
Однак ідею з продажем підприємств китайським компаніям у Берліні оцінюють негативно і намагаються знайти можливості цього не допустити, каже кореспондент “Ъ FM” у Німеччині Андрій Урбан: «Найбільший німецький автоконцерн Volkswagen має намір ухвалити найжорсткіші рішення, щоб вийти з кризи, в якій опинився.
Одним із таких кроків може бути продаж заводів зацікавленим інвесторам. Власне, загроза закриття зараз нависла над трьома із 10 заводів. Як стало відомо, до цього списку увійшли два підприємства Volkswagen, одне знаходиться в саксонському Дрездені, а друге — в Оснабрюку, на заході країни. Ось ці підприємства готові придбати інвестори з Китаю. У той же час рішення про продаж поки що не прийнято, хоча у разі операції автоконцерн міг би отримати від €100 млн. до €300 млн. за кожен завод.
Німецькі експерти вважають, що якщо Китай зможе ці заводи купити, це змінить обличчя автомобільної промисловості країни. Оцінки поки не даються, але багато експертів говорять про те, що, звичайно, це був би дуже болісний крок.
Безумовно, такого масштабу угоди вимагають схвалення регулятора, узгодження з владою, власне, тому зараз відбувається пошук якихось альтернативних рішень. Але чи вдасться їх знайти? Це, звісно, велике питання».
- Читайте також: Reuters: Китай зацікавлений у покупці кризових німецьких автозаводів, особливо Volkswagen
Восени тисячі співробітників німецьких виробництв виходили на мітинги через плани Volkswagen закрити кілька фабрик і знизити зарплати працівників. Під кінець року концерн уклав угоду з профспілкою, за якою 35 тис. осіб буде звільнено, але до 2030-го. При цьому ключові заводи не закриватимуть, але скоротять на них виробництво майже на 800 тис. автомобілів до кінця 2029-го. Крім того, складання деяких моделей, наприклад, хетчбека Golf перенесуть до Мексики. Тому відмова від деяких неефективних підприємств виглядає логічним розвитком подій найближчими роками.
Якщо сьогодні німецький автопром почне завалюватися, це позначиться у всій промисловості ФРН. Дивно, що політики при цьому роблять гарну міну за поганої гри. Якщо ці заводи справді закриватимуть і в тієї ж Німеччини, і в Євросоюзу в цілому, у них буде дуже складний вибір. Що робити із цими заводами, які заточені під конкретне виробництво? Меблі на них випускати неможливо. Китайці, якщо куплять ці “коробки” в Німеччині, знають, що там робитимуть. Вони привезуть туди компоненти, частину замовлять у Європі, легко перебудуються та відповідатимуть усім європейським вимогам, бо китайці хочуть до Європи.
BYD – монстр, який зараз вийшов на перший рядок продажів. Одного заводу у Європі буде мало. Тому такий концерн може мати не менше заводів, ніж зараз має Volkswagen. Віддати €100-300 млн – BYD легко потягне.
До кінця року китайська BYD має запустити виробництво автомобілів на своєму заводі в Угорщині. Компанія будує його спільно з іншим німецьким концерном – BMW. А у листопаді VAG оголосив про плани закрити завод з виробництва електрокарів Audi у Брюсселі. ЗМІ повідомляли, що ще два місяці до цього покупкою фабрики цікавився інший китайський виробник електромобілів — Nio. Але тоді у Volkswagen заявили, що жоден із 26 можливих інвесторів не запропонував «життєздатної та стійкої концепції» розвитку заводу.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.