Найбільший європейський автовиробник Volkswagen готується до першого в історії закриття автомобільного виробництва на території Німеччини. Компанія припинить випуск машин на заводі в Дрездені, що стане безпрецедентним кроком за всі 88 років існування концерну. Про це повідомляє Financial Times.
Рішення ухвалене на тлі зростаючого фінансового тиску на Volkswagen. Компанія стикається зі слабкими продажами на китайському ринку, зниженням попиту в Європі, а також негативним впливом американських мит на експорт автомобілів до США. Усі ці фактори послаблюють грошовий потік концерну та змушують керівництво переглядати інвестиційні пріоритети.
Volkswagen уже тривалий час коригує свій п’ятирічний інвестиційний план, який наразі оцінюється приблизно у 160 млрд євро. Раніше бюджет на період 2023–2027 років становив 180 млрд євро, однак його було скорочено з урахуванням повільнішого переходу до електромобілів і довшого життєвого циклу бензинових авто.
Фінансовий директор концерну Арно Антліц раніше заявляв, що у 2025 році Volkswagen може вийти на невеликий позитивний чистий грошовий потік, хоча аналітики попереджають: тиск на фінанси компанії збережеться і в 2026 році. За оцінками експертів, концерн змушений одночасно інвестувати і в електрифікацію, і в нові покоління двигунів внутрішнього згоряння, що суттєво ускладнює стратегічне планування.
Завод у Дрездені, який працює з 2002 року, за весь час випустив менше ніж 200 тисяч автомобілів — це менше половини річного виробництва головного підприємства Volkswagen у Вольфсбурзі. Закриття цього майданчика стане частиною ширшого плану скорочення виробничих потужностей у Німеччині, погодженого з профспілками. У межах цієї угоди концерн також планує скоротити до 35 тисяч робочих місць.
Голова бренду Volkswagen Томас Шефер наголосив, що рішення про зупинку виробництва було складним, але з економічної точки зору — неминучим.
Спочатку дрезденський завод створювався як демонстраційний майданчик інженерних можливостей концерну та розпочинав роботу зі складання преміального седана VW Phaeton. Після припинення його виробництва у 2016 році підприємство стало символом електромобільних амбіцій Volkswagen, зокрема тут випускали модель ID.3.
Раніше повідомлялося, що Adidas та Volkswagen визнали відповідальність за прихід нацистів до влади.





