Після 24 лютого, початку повномасштабної війни РФ проти України, Державна служба експортного контролю видала запорізькому підприємству “Мотор Січ” два дозволи на експорт авіаційних двигунів, але не один з них не стосувався Казахстану, Киргизстану або Хорватії.
Коментуючи ситуацію, голова Держекспортконтролю Олександр Павліченко повідомив: “Дозволи на експорт будь-яких авіадвигунів до Хорватії, Казахстану або Киргизстану в цей період (з 24 лютого 2022 року) АТ “Мотор Січ” не видавалися”.
Нагадаємо, саме Казахстан, Киргизстан та Хорватія фігурували в опублікованих СБУ телефонних розмовах. Згідно з аудіозаписами, через ці країни допомогали “Мотор Січ” реекспортувати авіадвигуни до РФ.
На одному з аудіозаписів голос, що за твердженням СБУ належить Богуслаєву, зізнається, що поставляє двигуни до гелікоптерів у РФ десятками.
У Держекспортконтролі зазначили, що влітку 2022 року видали “Мотор Січі” “дозвіл на експорт одного двигуна для потреб міністерства оборони однієї з держав, яка є експлуатантом відповідної авіаційної техніки”. Також видавався дозвіл на експорт двигунів не для гелікоптерів, а для інших літальних апаратів до однієї з країн-членів НАТО.
В Держекспортконтролі підкреслили, що дозволи видавалися з огляду на особливості міжнародних передач контрольованих товарів у період воєнного стану, визначених Міжвідомчою комісією з політики військово-технічного співробітництва та експортного контролю при РНБО.
У офіційній відповіді відомства йдеться: “Від початку широкомасштабної агресії проти України видача дозволів на експорт контрольованих товарів за межі України здійснювалася лише у виняткових випадках за відсутності потреби в тому чи іншому товарі для національної оборони, що встановленим порядком узгоджувалося в кожному конкретному випадку. Серед винятків були дозволи на повернення закордонним власникам відремонтованої техніки, а також переважно на експорт країнам-партнерам певних товарів, які не є летальною зброєю, озброєннями або військовою технікою”.
Слід зазначити, що відповідно до українського законодавства експортер несе відповідальність за здійснення міжнародної передачі, якщо він знав, що товар буде використано з іншою метою або іншим кінцевим споживачем, ніж це зазначено у дозволі.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.