У 2023-му нарощено обсяги перевезень вантажів залізничним транспортом та пасажиропотік. Війна зумовила залізницю взяти на себе навантаження і авіа- і водного транспорту. Тож впевнено можна говорити, що кожен залізничник став рятівником. Рятівником не лише людей, а й економіки, – повідомили у прес-службі профспілки залізничників та транспортних будівельників України.
Залізничники допомагають державі підтримувати ще й економічний фронт. В умовах війни 188,7 тисяч працівників АТ «Укрзалізниця» сплачують із заробітної плати податки. Цікаво які саме і як вони далі розподіляються.
Суми податків (зборів та внесків) за найманого працівника становлять:
- військовий збір – 1,5%;
- податок на дохід фізичних осіб – 18%, з якого:
25% – в Держбюджет (60% на території м. Київ) – ч. 2 ст. 29 Бюджетного кодексу;
60% – міський бюджет (40% на території м. Київ) – ч. 1 ст. 64 Бюджетного кодексу;
15% – обласний бюджет – ч. 1 ст. 66 Бюджетного кодексу.
– єдиний соціальний внесок – 22%, розподіляється на:
- 85,6% – пенсії,
- 9,5% – тимчасову втрату працездатності,
- 4,8% – на випадок безробіття (згідно з додатком до Постанови КМУ від 26.11.2014 р. № 675 «Про затвердження пропорцій розподілу єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»).
Таким чином, кожен залізничник із своєї зарплати сплачує 41,5% зборів, податків та внесків. Зробимо прості розрахунки, щоб зрозуміти величину допомоги державі.
Загальний фонд оплати праці залізничників становить щонайменше 33 млрд 687 млн грн/рік (кількість працівників 188,7 тис. працівників ×14 877 тис. грн. середньомісячна заробітна плата × на 12 місяців).
Тобто, у 2023-му держава з цієї суми отримала майже 14 млрд:
- збір на армію (1,5%) – 505 млн грн,
- податки до бюджетів (18%) – 6 млрд 63 млн грн,
- внески для пенсіонерів, безробітних та тимчасово непрацездатних (22%) – 7 млрд 411 млн грн.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.