Профспілки звернулись до Уряду із проханням про підвищення зарплат

Рівень життя українських залізничників в останні 10-15 років був не високим, а з початком війни проти Росії ситуація в галузі значно погіршилася. 

У зв’язку із дефіцитом грошей, керівництво “Укрзалізниці” припинило сплачувати чимало премій та доплат залізничникам внаслідок чого, за підсумками 2022 року заробітна плата на УЗ впала на 25-30%.

Що стосується зарплат у 2023 році, то раніше голова УЗ Євген Лященко заявляв, що середня зарплата українських залізничників складає близько 14,5 тисяч гривень.

В 2023 році ситуація дещо покращилася, але, чк і раніше українські залізничники ледь зводять кінці з кінцями, багатьом працівникам УЗ зарплатні не вистачає навіть на їжу.

У зв’язку з цим, профспілка Залізничників та транспортних будівельників України опублікувала свій відкритий лист до Уряда в якому:

  •  Вимагають ініціювати перегляд рішення, де Укрзалізниці встановлено норматив відрахування 50% прибутку державі!
  •  Вимагають надати право АТ «Укрзалізниця» направити прибуток (дивіденди) за 2023 рік передусім на підвищення годинних тарифних ставок та посадових окладів залізничників.

«Залізничники не відчувають підтримки держави, адже замість того, щоб зобов’язати Укрзалізницю виконувати норми Галузевої угоди, Уряд ухвалив рішення «Про затвердження базового нормативу відрахування частки прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів за результатами фінансово-господарської діяльності у 2023 р. господарських товариств, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави». Тобто замість необхідної державної підтримки залізничників, які в умовах війни працюють і за свою працю отримують низьку заробітну плату, Уряд ухвалює рішення, яке спричинить ще більше зубожіння працівників Товариства», – йдеться у зверненні.

«Для АТ «Укрзалізниця» встановлено норматив відрахування 50% прибутку, за умови що 30% прибутку спрямують на фінансування капітальних інвестицій, затверджених у консолідованому фінансовому плані на 2024 р., реконструкцію критичної залізничної інфраструктури та оновлення рухомого складу. Тобто передбачено, що 50% буде спрямовано державі, 30% – на реконструкцію критичної залізничної інфраструктури та оновлення рухомого складу. А що ж тоді залишиться працівникам, які ці кошти заробили? І це при тому, що залізничники, починаючи з 2022 року, не отримують відпустки повної тривалості, додаткових і соціальних відпусток, матеріальної допомоги на оздоровлення тощо», – додали у профспілці.

Читайте також: Чому “Укрзалізниця” припинила сплачувати допомогу на оздоровлення своїм співробітникам?

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

2024-03-10