Підвищення тарифів УЗ: Метінвест заявив про призупинення роботи металургійних гігантів

28 червня уряд України погодився з ініціативою “Укрзалізниці” щодо підвищення тарифів на вантажоперевезення аж на 70%. Новий тариф буде введений у дію з 1 липня. 

На рішення УЗ та уряду одразу ж відреагували у “Метінвесті”, прес-служба компанії опублікувала заяву в якій повідомила, що вони змушені призупинити роботу двох ГЗК та одного металургійного заводу “через логістичні та економічні чинники”.

Вже з 1 липня, 2 ГЗК “Метінвесту” у Кривому Розі та підприємство “Каметсталь” (Дніпровський металургійний комбінат) припиняють свою діяльність.

Цікаво, що до того як ухвалити рішення про підвищення тарифів на залізничні перевезення, глава “Укрзалізниці” Олександр Камишин провів кілька зустрічей з керівництвом усіх трьох найбільших металургійних груп України – “Метінвесту”, “Арселора” і “Феррекспо” і всі вони висловили сильне невдоволення планами підвищення розцінок на перевезення вантажів залізницею.

У четвер, 30 червня, голові УЗ Камишину довелося виправдовуватися за ухвалене рішення, він заявив, що припинення діяльності металургійних підприємств ніяк не пов’язане зі зростанням тарифів.

За словами глави УЗ, витрати Метінвесту на логістику збільшаться “всього” на $56 млн, тоді як тільки за першу половину 2021 року компанія отримала $3 млрд чистого прибутку.

За даними УЗ, у травні Метінвест завантажив 1,1 млн. тонн залізорудної сировини, з них 725 000 тонн на експорт. Тариф для Метінвесту на довгих маршрутах збільшиться на $7 за тонну, тож у другому півріччі витрати компанії збільшаться на $56 млн.

“Я знаю, що Рінат Леонідович – справжній патріот України. Тому я впевнений, що він не погодив би зупинку двох ГЗК через підвищення логістичних витрат на $56 млн на рік”, – зазначив Камишин.

Глава УЗ додав, що залізничний тариф на перевезення залізняку в Україні раніше був у шість разів нижчим, ніж у сусідній Польщі, а після підвищення буде нижчим у 3,5 раза.

“Українців уже давно готують до євроінтеграції поступовим переходом до європейських тарифів. Великий бізнес також має пройти цей шлях”, – резюмував Камишин.

Доводиться констатувати сумний факт, рішення про різке підвищення тарифу на залізничні перевезення вже завтра стане причиною того, що металургійні підприємства будуть змушені зупинитися, возити українською залізницею не буде чого.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

2022-06-30