Не заряджається телефон: чому так відбувається і що робити?

smartfon_zaradka

Один із головних страхів усіх власників телефонів – залишитися без зарядки на своєму пристрої. Наступний страх не розуміти, чому так сталося. Іноді бувають ситуації, коли індикатор навіть показує, що процес заряджання йде, але батарея все одно не стає зеленою. Причин, чому не йде зарядка може бути кілька.  

Проблема в зарядному пристрої або в розетці

Найчастіше проблеми із зарядкою відбуваються через несправність шнура. Щоб переконатися, що це ваш випадок, спочатку спробуйте перевірити кабель. Чи немає на ньому видимих механічних пошкоджень: тріщин, розривів? Чи не протерлася оболонка? Якщо на перший погляд все гаразд, спробуйте змінити положення шнура або підкласти до місця з’єднання кабелю та телефону невеликий предмет. Якщо це спрацювало і телефон почав заряджатися, справа точно в кабелі, і він вимагає заміни.

Іноді проблема може полягати в розетці – у такому разі варто просто вибрати іншу.

У роз’єм для зарядки потрапив бруд або пил

Ще одна досить поширена проблема, особливо у тих, чий смартфон часто лежить у кишені або на ворсистих поверхнях (на одязі, на пледі). Перевірити роз’єм на наявність бруду можна, піднісши смартфон до світла або посвітивши ліхтариком. Найкращим виходом буде звернутися до сервісного центру — там роз’єм зможуть акуратно почистити, а заразом перевірити, чи не потрапив пил до інших місць смартфона. Однак, якщо впоратися з проблемою потрібно терміново, можна спробувати зробити це в домашніх умовах.

Як почистити роз’єм для заряджання в домашніх умовах?

Візьміть невелику голку, обмотайте її тонким шаром вати, змочіть у спирті та акуратно протріть контакти у роз’ємі.

Якщо з голкою зв’язуватися страшно, знайдіть невеликий аркуш паперу і постарайтеся вичистити весь бруд із роз’єму гострим паперовим краєм.

Придбайте спеціальні щітки для очищення роз’ємів на смартфоні (так є). Вони створені якраз за розміром роз’єму, тому ризик пошкодження контактів буде зведений до мінімуму.

Якщо таких предметів немає, можна скористатися зубною щіткою, попередньо обробивши її спиртом.

Про що важливо пам’ятати перед чищенням роз’єму смартфона?

  • використовуйте саме тонку голку, а не зубочистку чи скріпку, щоб не пошкодити контакти у роз’ємі;
  • будьте обережні і уникайте сильного тиску;
  • не використовуйте розчинники та інші рідини, що роз’їдають.

У систему телефону потрапив вірус

Занесений шкідливий вірус можна розпізнати за непрацюючим індикатором заряджання – при підключеному USB-проводі рівень заряду батареї не рухається, – а також швидкого розрядження акумулятора без видимих причин. Щоб усунути проблему, спробуйте поставити якісну антивірусну програму (заздалегідь почитайте відгуки та вибирайте перевірену, щоб не занести ще один вірус), потім очистіть кеш та видаліть усі завантажені програми. Якщо це не допомогло, перенесіть важливі контакти та медіафайли на інший пристрій та відформатуйте смартфон.

Виникли збої в роботі програмного забезпечення (ПЗ)

Щоб з’ясувати, чи не пов’язана проблема із програмним забезпеченням, спробуйте перезавантажити телефон, коли в ньому ще є заряд — натисніть і утримуйте кнопку вимкнення. Потім зачекайте 10 секунд і підключіть зарядний пристрій до телефону.

Якщо індикатор показує, що телефон заряджається, але насправді рівень заряду не змінюється, це свідчить про проблеми з програмним забезпеченням. Їх причиною може бути недавнє оновлення телефону. Щоб прибрати його, власники телефонів на базі Android можуть скористатися функцією Recovery, а власники IPhone – виконати такі кроки.

Як відкотити нове оновлення iOS?

  • Завантажте із сайту ipsw.me останню доступну для вашого пристрою версію iOS.
  • Підключіть iPhone до комп’ютера за кабелем.
  • Відкрийте Finder або iTunes та виберіть ваш смартфон.
  • Натисніть клавішу Option (або alt на ПК) та натисніть «Відновити».
  • У вікні виберіть завантажений файл прошивки і двічі клацніть по ньому.
  • Після цього запуститься процес відновлення прошивки. Потім необхідно ввести свій Apple ID і пароль, щоб пройти процес блокування активації.

Проблема в несправності акумулятора

Якщо нічого з вищезгаданого не допомогло, швидше за все, причина в акумуляторі. У цьому випадку однозначно доведеться йти до сервісного центру і звертатися до фахівця.

Для більшої переконаності можна перевірити стан акумулятора на телефоні — зайти в «Налаштування», вибрати розділ «Акумулятор» (або «Батарея») та переглянути, скільки відсотків там показано.

Нижче 50% – ознака того, що настав час міняти акумулятор або телефон в цілому.

Як правило, про свої проблеми акумулятор “повідомляє” заздалегідь. Експерти виділяють кілька сигналів, якими можна визначити, що батарею скоро доведеться оновлювати.

Як визначити, що батарею на смартфоні час міняти?

  • смартфон починає сильно «глючити» без видимої причини (його не кидали на землю, не опускали у воду і не завантажували щодня підозрілі додатки з неперевірених сайтів).
  • наприклад, він раптово закриває програми, гальмує, погано відтворює відео.
  • смартфон самостійно вимикається або перезавантажується за нормального показника заряду;
  • смартфон не заряджається повністю, тобто ніколи не показує 100 відсотків, навіть якщо він пробув на зарядці кілька годин. Це відбувається, тому що батарея не може утримувати достатньо енергії, і смартфон не розуміє, що він зарядився;
  • смартфон заряджається до 100 відсотків, але відразу після відключення від зарядки індикатор показує на 10-20 відсотків менше;
  • смартфон сильно нагрівається як під час заряджання, так і під час звичайної експлуатації;
  • смартфон ніяк не реагує на підключення до заряджання;
  • смартфон втрачає свою форму – з’являється відчуття, що щось тисне на екран зсередини, піднімається кришка, з’являються вм’ятини в корпусі або здуття. Це явно свідчить про
  • набухання акумулятора, що саме собою вже небезпечний знак не тільки для телефону, але і для його власника.

Як вибрати сервісний центр?

Якщо перезавантажити телефон виявилося недостатньо, а весь пил з роз’єму вже прибраний, доведеться звертатися до сервісного центру. Однак і тут варто бути напоготові — багато центрів видають себе за професіоналів, але насправді можуть виявитися шахраями. Ось кілька порад, які допоможуть обрати компетентних майстрів:

Не полінуйтеся і знайдіть якнайбільше інформації про сервісний центр. Дізнайтесь назву юридичної особи, фактичну адресу; перевірте, що компанія справді існує за такою адресою.

Погуглити номери, вказані на сайті, та ідентифікаційний номер платника податків (ІПН) — іноді замість нього вказують просто набір цифр, що буде легко перевірити у будь-якому відкритому реєстрі.

Пошукайте відгуки про сервіс, бажано на кількох сайтах. Звертайте увагу на дати повідомлень — якщо всі відгуки написані приблизно в один період (наприклад, один-два місяці з періодичністю раз на п’ять днів), швидше за все, тут постаралася команда маркетингу. Негативні відгуки — не найгірший показник, набагато гірший, коли відгуків немає взагалі, або всі вони виключно позитивні.

Не довіряйте заниженим цінам, обіцянкам відправити майстра додому та гарантії на п’ять років. Нижче за ринкову ціну якісну роботу ніхто не виконає.

Попередньо загляньте за адресою сервісу і переконайтеся, що центр має свій простір, де відбувається ремонт.

Щоб точно не потрапити в халепу, дізнайтесь адреси авторизованих сервісних центрів на сайті виробника і зверніться туди. Це буде дорожче, але точно надійніше. Зверніть увагу, що через санкції щодо Росії кількість авторизованих сервісів останнім часом знизилася, а в деяких з тих, що залишилися, можна відремонтувати не всі гаджети.

Як запобігти збоям у процесі заряджання та збільшити термін роботи акумулятора?

Телефон може перестати заряджатися будь-якої миті та у будь-якого користувача. Однак, якщо уважніше стежити за своїм смартфоном, можна спробувати уникнути або відстрочити цей момент. Що можна зробити?

  • Намагайтеся не кидати смартфон і берегти його від потрапляння води та сторонніх предметів. Якщо у роз’єм щось потрапило, постарайтеся одразу це витягти.
  • Встановіть антивірусну програму.
  • Дотримуйтесь нейтрального температурного режиму (для Android оптимальна температура експлуатації – від 0 до 35 градусів; для iPhone – від 16 до 22 градусів). Не зберігайте та не заряджайте пристрій у надто холодному або надто гарячому приміщенні.
  • Заряджайте пристрій без чохла – деякі з них сприяють перегріву акумулятора, що згодом позначається на роботі. Обов’язково вийміть смартфон із чохла, якщо помічаєте, що він нагрівається під час заряджання.
  • Намагайтеся не заряджати та не розряджати пристрій повністю – так акумулятор швидше зношується. Оптимальний варіант – заряджати його до половини і в жодному разі не залишати на зарядці на ніч.
  • Слідкуйте за програмами на смартфоні — якщо вони не використовуються, краще вимкнути їх. Програми, якими ви користуєтеся рідко, можна видалити.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

2023-10-13