Hapag-Lloyd та Maersk створили альянс для спільних перевезень

Сьогодні, 17 січня, два великі оператори морських вантажних перевезень – датська A. P. Moller-Maersk і німецька Hapag-Lloyd – оголосили про створення альянсу, в рамках якого вони спільно використовуватимуть для перевезення контейнеровози один одного. 

В рамках альянсу, який назвали Gemini Cooperation, перевізники спільно використовуватимуть 290 суден загальним завантаженням 3,4 млн контейнерів. Це має підвищити ефективність роботи компаній та точність термінів доставки вантажів. 60% спільних потужностей буде використовувати Maersk, 40% – Hapag-Lloyd. Угода набуде чинності з лютого 2025 року.

Як зазначають експерти, угода двох великих морських перевізників суттєво змінює систему альянсів на цьому ринку. Hapag-Lloyd заявила, що до наступного року вийде з THE Alliance з південнокорейською HMM, сінгапурською Ocean Network Express і тайванською Yang Ming.

Maersk раніше вже заявила, що з січня 2025-го вона вийде з альянсу 2M із Mediterranean Shipping, до якого вона входила з 2015 року. Всього у Maersk 740 контейнеровозів, у Hapag-Lloyd – 264.

Після різкого зростання попиту контейнерні перевезення під час пандемії останніми роками попит контейнери впав. Наприкінці 2023 року перевізники зіткнулися з необхідністю перенаправляти судна в обхід Червоного моря через атаки єменських хуситів, внаслідок чого ціни суттєво зросли. При цьому, на думку експертів, основною проблемою компаній у середньостроковій перспективі буде надлишок потужностей при недостатньому попиті.

«Незважаючи на перебої в Червоному морі, що впливають на короткострокові спотові ціни на контейнери, в галузі є суттєвий надлишок пропозиції щодо попиту: обсяги морських вантажоперевезень у листопаді були лише на 5% більше, ніж у 2019 році, а обсяги контейнеровозів більш ніж на 20% перевищують рівень 2019-го», – зазначають аналітики Barclays.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

2024-01-17