Запоріжелектротранс: Cтановище на підприємстві, корупційні схеми та скандали

ZET

У Запоріжжі комунальне підприємство Запорожелектротранс, яке відповідає за перевезення людей громадським транспортом, переживає не найкращі часи. І справа тут не лише у війні, – пише “ЗаБор“. 

Нагадаємо, що нещодавно у муніципальному автобусі сталася трагедія – помер чоловік. Як кажуть самі водії, причина проста – в автобусах у спеку просто не працюють кондиціонери.

При великих вікнах і маленьких віконцях для провітрювання автобуси перетворюються на справжні камери тортур. Цікаво, що ці автобуси апріорі мали йти з кондиціонерами. Але закупили їх без них. Як пояснила мерія (тоді ще під керівництвом Володимира Буряка), так було дешевше і на все грошей не вистачало. Після скандалів із транспортом та публікації петицій, у транспорт таки вирішили закупити кондишени. І в низку автобусів їх встигли встановити, і вони працювали.

На даний момент, як неофіційно розповідають на підприємстві, кондиціонери в автобусах не працюють, бо на їхнє обслуговування просто не виділяється грошей. Ситуація на підприємстві ускладнюється тим, що тут не виділяються гроші на поточний ремонт. Ще на 2021-2022 роки заборгованість лише на запчастини була у розмірі 531 тисяча гривень.

Наразі ЗТТУ (Запорізьке трамвайно-транспортне управління) забрали в Управління транспорту та зв’язку та перепідпорядкували Департаменту ефективного розвитку. І тепер розпорядження щодо використання фінансів, звільнення співробітників тощо передаються в усній формі, раніше було від 10 до 20 офіційних листів від управління транспорту.

Навіщо це було зроблено, вважають, що для того, щоб складати відповідальність із чиновників. Адже, якщо немає документів, то немає й відповідальних. Підкилимні ігри Ще 18 листопада 2021 року з посади гендиректора було звільнено (“за згодою сторін”) багаторічний керівник підприємства Юрій Папач. І ось після звільнення Папача тимчасово виконувачем обов’язків керівника “Запоріжелектротрансу” став фінансовий директор підприємства Володимир Сухачов.

Саме при ньому утворилася та сама заборгованість із запчастин. Але несподівано профспілка “Запоріжелектротрансу” готує відкрите звернення, де пропонує розглянути на посаду гендиректора саме Сухачова, яка на той момент уже 4 роки пропрацювала на підприємстві. У тексті звернення від підприємства заявлялося, що він (Сухачов) багато уваги приділяє удосконаленню методів управління персоналом, технічному оснащенню, організовує колективні зустрічі у підрозділах та спілкується зі співробітниками, щоб вирішити проблемні питання.

Справа в тому, що на той момент Сухачова в мерії не розглядали, як кандидата на посаду та в е-декларації в системі НАЗК вже кандидатом на посаду керівника підприємства значився Руслан Корницький – екс-директор регіонального сервісного центру МВС. Цікаво й те, що на самому підприємстві не чули про жодні збори колективу профспілкою та про “підтримку” Сухачова люди дізналися тільки з опублікованої в мережі заяви від імені підприємства.

Володимир Сухачов – уродженець Донецької області, полковник податкової. Пенсіонер. Працював у структурах МВС Донецька, Одеси, Запоріжжя.

“Він принципова людина, яка з першого дня почала упорядковувати існуючі проблеми на підприємстві. Колектив відразу відчув позитивні зміни в роботі”, – йшлося у заяві прес-служби КП, якою керував на той момент Сухачов. При цьому як саме позитивні зміни ніхто не уточнював. Можна згадати, що у цей період проводилися закупівлі техніки б/у (трамваї, тролейбуси), на які в Україні навіть немає запчастин, розповідають на підприємстві.

Куди йдуть гроші? На підприємстві створювався проект “електронний дорожній лист”, він розроблявся у 2019-21 роках. Однак ця розробка так і не була закінчена. А це бюджетні витрати приблизно 800 тисяч гривень, кажуть на підприємстві. І це лише один із фрагментів того, куди йдуть гроші. Що не підлягає сумніву, на підприємстві крутяться великі суми грошей. І частина з них можуть переходити до приватних чи умовно приватних фірм завдяки тендерам та замовленням.

Нагадаємо, що торік у період, коли місто та електропідстанції вже громили російські терористичні війська, на “Запоріжелектротрансі” купували трамвай. На ЗТТУ для відстеження руху транспорту вводилася система GPS-навігації. 5 років тому запровадженням її займалася житомирська компанія “Дозор”. Через велику кількість нарікань на її роботу у 2020 році мерія переводитиме її роботу на комунальне підприємство – КП “Центр диспетчеризації”. І тут не дуже успішно із нею працювали два роки, розповідають на підприємстві. А потім знову повертаються до фірми “Дозор”, на яку було багато нарікань, але яка приватна.

Як запевняють у компанії, це сталося за рішенням одного з чиновників у керівництві ЗТТУ. PS. На підприємстві вважають, що зараз ідуть дії зі зміщення чинного директора. Нещодавно на ЗТТУ пройшли “маски-шоу” від СБУ І це вважають одні із сигналів. Адже слідчі дії не були пов’язані з фінансами.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

2023-07-19